De leenjurk

Collega M.is zo trots op het feit dat ik al twee weken clean ben dat ze me uitnodigt om een keer in haar klerenkast te kopen shoppen. Uiteraard moet ik wel wat van mijn items meenemen in return. Prima deal.

Op de bewuste dag sta ik vertwijfeld sta ik voor mijn kast. Wat zal ik voor haar meenemen? M. heeft dankzij haar bootcampverslaving een geweldig figuur, maar dat goddelijke lijf hult ze helaas bijna uitsluitend in zwarte kleren. Mooie zwarte kleren, dat wel.

Iets met kleur moest het worden, dat was dus duidelijk. Nu heb ik jurken die waar je ogen uitknallen van de kleur, maar dat was misschien weer iets te overdreven. Ik koos een een schuine zwarte tuniek, maar met veel gekleurde bloemen. Leek me een mooie overgang. Item nummer twee was namelijk een fuchsia roze jurkje.

Ik werd bij binnenkomst hartelijk verwelkomd door de dochter van M, gehuld in een gouden glitteroutfit. Enthousiast opende ze de grote houten deuren van haar moeder klerenkast. De komende drie kwartier bewonder ik de juweeltjes uit de collectie van M, die verrassend genoeg best wat kleur bevat. En ik mag passen. Een zwarte broek die heerlijk zit, een zwarte rok die heerlijk zit, allemaal heerlijke zwarte kleren. Uiteraard kies ik dat ene zwarte jurkje mét bloemen. Dan is het tijd om mijn kleding te overhandigen. De fuchsia jurk zit als gegoten en valt goed in de smaak, ook bij manlief. Tevreden spreken we af dat we dinsdag allebei elkaars jurk aantrekken naar het werk.

Dus gekleed in haar leuke jurk met mijn zwarte suède Fmboots eronder stap ik vanmorgen verwachtingsvol het pand binnen. Collega M. is er al, maar niet in mijn jurk! Wat krijgen we nou? Ze komt met een volledig onterechte smoes, maar goed. Ze heeft wel een vrolijk gekleurd hesje aan vandaag. So I rest my case.