Een droom van een jurk

Ik bevind mij in een uitzonderlijk prettige kledingwinkel. Zo eentje met veel hout, zachte kleuren en veel lichtinval. Een prettig kabbelend popdeuntje op de achtergrond verhoogt de goede sfeer. Wat mij nog vrolijker stemt is de kleding in de rekken. Zelden ben ik in een winkel geweest waar ik zoveel dingen leuk vind. Uiteraard word ik onmiddellijk vreselijk hebberig van al dit moois maar ik heb mezelf zojuist even vermanend toegesproken. Vijf items mag ik uitkiezen, meer niet. De spiegel in het pashokje is niet bepaald behulpzaam want alles wat ik mee naar binnen heb gesleurd staat ook nog eens. Na lang wikken en wegen verlaat ik met vijf items het pashokje om af te gaan rekenen. Maar dan, halverwege, blijf ik stokstijf staan. Daar hangt een prachtig mintgroen dun wollen jurkje met crèmekleurige breisels in de hals dat er zojuist niet hing. Het is een droomjurk. Ik MOET terug naar het pashokje. En ja hoor, het ding zit als gegoten en staat ronduit beeldig, ik kan niet anders zeggen.

Maar dan, als ik uiterst content naar de kassa loop komt er ineens een heel naar stemmetje op in mijn hoofd. 'Jij mocht toch helemaal geen kleren kopen', fluistert het gemene ding. Potverdikke, dat is waar ook! Ik was het al weer helemaal vergeten. Op slag ben ik zo depressief dat ik me zowat vrijwillig zou aanmelden voor een gesloten inrichting. Hoe kan ik dat vergeten zijn? Beteueterd hang de jurk terug, evenals alle andere leuke kleren, en loop de winkel uit.

Dan word ik wakker. Heb ik echt....heb ik echt? Ja, ik ik heb gewoon echt gedroomd over kleren kopen! Mijn onderbewuste is blijkbaar nog niet zo afgekickt als de real-life-ik. Dit is toch schokkend?

Vanmorgen zat ik suffig in de trein op weg naar m'n werk toen me ineens die ontzettend leuke winkelstraat weer te binnen schoot. Dat straatje met alleen maar leuke kleine boetiekjes vol moois. Wel iets duurder dan de bekende H&M zooi, maar, zo had ik me voorgenomen, voortaan zou ik gaan voor kwaliteit in plaats van kwantiteit.

Mijn hersens ratelden er op los, maar nog steeds kon ik niet bedenken waar ik nou die leuke winkelstraat had gezien. Ik zou toch niet...ehhh. Shit! Heb ik vannacht gewoon weer over kleding gedroomd. Nee hoor, ik ben heus niet verslaafd.