Tevreden?

Duizelig van geluk kijk ik naar mijn loonstrookje. Het fijnste loonstrookje van het jaar want het vakantiegeld is gestort. En omdat ik heel goed ben in vakantievieren krijg ik dus ook heel veel geld. Dat wordt doorgaans niet alleen besteed aan leuke reisjes, maar met name ook aan kleding.

Wat dat betreft is het vakantiegeld perfect getimed. Eind mei, als de zomer voor de deur staat en je handen jeuken om al die mooie zomerjurkjes, sandalen, sleehakken, korte broekjes en bikini's uit de winkel te grissen. Het vakantiegeld verzachtte altijd dat vervelende stemmetje in je hoofd dat je eigenlijks niks moest kopen. Met de extra bulk geld op zak was er immers geen reden meer om NIET te kopen.

Maar nu. Wat nu? Het vakantiegeld staat al 24 uur op mijn rekening en het enige wat ik ervan gekocht heb is een prikvork voor de bbq. Ter waarde van 3 euro.

En terwijl ik honderdduizend kledingstukken kan bedenken die ik nu graag zou willen kopen trek ik maar weer iets ouds uit de kast. Sleehakken van vorige zomer eronder en tot mijn genoegen moet ik constateren dat ik er, vergeleken met de andere mensen op straat die proberen zomers te doen, nog verrekte hip uitzie.

Toch is nog steeds het probleem van het vakantiegeld niet opgelost. Ja, ik ga dit weekend in Duitsland extra veel biertjes drinken en achteloos met mijn bankpas zwaaien naar alle obers en barmannen, maar dan nog zal het geld na de Pinksteren niet op zijn. En ja, er staat een leuke lange exotische Aziëreis in de planning voor ergens dit najaar, maar ja, het geld brandt NU in mijn zak.

Toch raar eigenlijk dat ik gewoon geen andere bestemming weet voor mijn geld dan het aan kleding uitgeven. En dat ik dus nu niets kan bedenken wat ik graag zou willen kopen. Eigenlijk betekent dat dus gewoon dat ik een heel tevreden mens ben. En dat is ook wel eens goed om je te realiseren.

ps. Uiteraard zet ik het geld 'on hold' tot volgend jaar mei zodat ik dubbel zo hard kan vakantiegeld-shoppen.